torsdag, maj 18, 2006

Team Hard On kører stadig hårdt på

Gårsdagens Dust Cup-afdeling gik fint. Desværre havde holdkaptajn og førerhund Morten, der ellers har sat sig suverænt på den øverste podieplads ved de to første afdelinger, valgt at hellige sig træningen forud for et langt adventure-race. Holdet fik dog en god forstærkning så vi på trods af tempodjævelens forfald kunne stille fire mand til start.

Janos og Jeppe var som sædvanligt godt kørende og Janos tog en flot anden plads - så Hard On's fane vejer stadigt rank og stolt over Dust Cup'en.

Selv havde jeg faktisk også et vældigt tilfredsstillende løb. Det var en enorm fordel at have prøvekort ruten tre gange om fredagen - jeg havde et meget mere jævnt løb end i de to første afdelinger og jeg kunne give den max gas bortset fra på første omgang, hvor der stadig var en del kø. Det var en forrygende rute - gode bakker der var hårde men godt kunne køres og lange stykker, hvor man kunne overhale. Jeg sluttede som nummer 19 hvilket må være mit personligt bedste i Slush/Dust-cup sammenhæng. Vigtigere var dog, at jeg følte løbet var særdeles veldisponeret og at jeg kunne presse max på fra start til slut. Især på stigningerne følte jeg overskud og det var fedt at overhale her og så give de forpustede stakler "the look" mens man trækker fra.

Der er dog stadig lidt op til Hard On's allerhårdeste - men næste gang skal jeg ikke stå allerbagerst - det går simpelthen for langsomt på første omgang. Og byder muligheden sig, så tror jeg også jeg skal en tur rundt på ruten før det går løs. Inden da venter 145 km landevejsløb på søndag i Skjoldnæsholm-løbet dog. Det bliver noget lidt andet, men forhåbentlig også en positiv oplevelse.

1 kommentar:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Rigtigt flot kørt - både János' 2. plads og din hastige forcering gennem feltet.

Spørgsmålet der med rimelighed kan stilles er jo nok, om I har placeret jer rigtigt i motions-klassen istedet for sports-klassen? :-)

Ingen tvivl om, at det betyder uendeligt meget at have prøvekørt ruten - det må da bare været et must ved de fremtidige afdelinger!?

/Kasper