torsdag, maj 04, 2006

Blændende succes til Team Hard On

Ingen tvivl om, at jeg er blevet maskot på det helt rigtige Dust-Cup mtb-hold. På gårsdagens anden etape i Tisvilde Hegn satte holdet sig tungt på motionsklassen. Mens jeg holdte bagerste flanke galloperede Morten, Janos og Jeppe i hæsblæsende tempo mod mål og blev noteret for henholdsvis 2., 3. og 4.-pladsen!

Og hvad mere er - den mystiske vinder kunne meget vel være en fejl således at Team Hard On i virkeligheden har sat sig på alle tre podiepladser. Han var ikke tilstede til præmieoverrækkelsen og på Events4u's hjemmeside er han noteret for fem omgange med en første omgangstid væsentligt under de øvrige. Lur mig om ikke det betyder, at han har kørt sport (som startede 4 minutter før og blev ved længere end motions ene time) men ved en fejl blevet noteret i motionsklassen. Det bliver spændende at se, når de endelige tal kommer.

Men den suveræne kørsel som Team Hard On lægger for dagen bliver det også spændende at se, hvordan vi klarer os i den samlede holdkonkurrence. I holdkonkurrencen tæller de fire bedste resultater med, så jeg trækker naturligvis lidt ned i denne henseende. Men så må jeg trøste mig med at min maskot-rolle jo trods alt er bedre, end hvis holdet fik max point for fjerdemanden, fordi de kun var tre.

Turen rundt i Tisvilde Hegn gav i øvrigt den helt rigtige Dust-cup-feel. Det røde støv rejste sig rigtigt og med den lave sol var der virkelig dømt forårsstemning. Sporet var mindst lige så teknisk krævende som 1. afdeling og jeg mangler endnu lidt teknik for rigtigt at kunne køre til. Ruten var dog også pænt afvekslende og der var gode stykker, hvor man rigtig kunne give den gas. Det var lækkert at fornemme, at der hvor der var stigninger og god plads og hvor der bare skulle trædes til i pedalerne - der kunne jeg sagtens lægge pænt afstand, men når det blev mere teknisk så indhentede de mig igen. Så formen er i fremgang, teknikken skal der arbejdes på. Men hvad, der er jo også 9 afdelinger endnu!

1 kommentar:

Søren Friis Larsen sagde ...

Så er rettelserne kommet på nettet og ganske rigtigt - Team Hard On har sat sig tungt på podiet i motionsklassen. Første, anden, tredje - solgt til Team Hard On!