mandag, maj 29, 2006

In line for new adventures


Mens vi venter med spænding på Jesper og Kaspers beretning fra en - så vidt jeg forstod på Kasper i går umiddelbart efter løbet - vellykket kraftpræstation i FEM (der rakte til en flot 7. plads på lang distance) må jeg berette om den seneste nyanskaffelse på adventure-fronten (nyanskaffelser er jo også udråbt til at være min særlige spidskompetence i Vivamus-sammenhæng).

Det drejer sig om et par raffie Salomon inliners, da rulleskøjteløb jo som bekendt er en af disciplinerne på DTU lang til efteråret. Den slags læres jo ikke overnight tænkte jeg, så derfor er den tekniske træning i denne disciplin nu skudt igang. Det er faktisk ikke så svært. Dog kan jeg anbefale at man følger sin fornuft og køber håndledsbeskytterne med. Lige den 150kr-investering har jeg ikke fortrudt - de har sådan set allerede været i brug en enkelt gang. Men ellers er det ikke så svært - skal nok lige øve lidt mere i at bremse før jeg for alvor tør færdes i trafikken, men så længe det bare går lige ud er der ikke så mange ben i det. Ikke dermed sagt at man ikke kan blive godt øv af det - endnu en grund til at få trænet grundigt forud så ikke det bliver her kroppen står af når det gælder.

Vi skal naturligvis også have de to andre rødder på banen - der skal jo også øves drafting osv.

2 kommentarer:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Uha, med Jesper som en efter sigende habil rulleskøjteløber må jeg vist hellere se at komme ind i kampen :-)

De ser lækre ud - hvad må man slippe?

/Kasper

Søren Friis Larsen sagde ...

Ja, det må du helt sikkert - til gengæld forlyder det så, at han er bagud når det gælder langrends-ski. Her er jeg sikker på Morten Høgsbro kan give os et crash-kursus så vi kan tage nogle distance-udfordringer op til vinter i denne disciplin.

Skøjterne stod mig i den beskedne sum af 999,-