mandag, maj 29, 2006

License to tri

To forhold har bragt mig til erkendelsen af, at jeg bliver nødt til at melde mig ind i en triathlon-klub.

For det første får jeg ikke løbetrænet tilstrækkeligt regelmæssigt og med tilstrækkelig kvalitet. Systematik og øget træningskvalitet er for mig at se afgørende for at jeg kan nå de mål, jeg har sat for sæsonen - og jeg er sådan set allerede bag efter.

For det andet har jeg erfaret, at det er nødvendigt med et licens-nummer for at deltage i mesterskabsstævner. Jeg må sige, ikke mindst efter den baglæns tri i Roskilde og sprintdistancen i Ganløse, at jeg har fået smag også for de kortere tristævner. Og 10. juni er der DM i sprint-triathlon i Ganløse - så nu er anledningen der.

Valget er efter kortvarige internetstudier faldet på www.tri4.dk - de virker fornuftige og træningstiderne og -stederne passer mig godt. Så nu må vi se, hvilke underværker det kan udrette.

Hans Henrik, er du i øvrigt klar den 10? Den bagskifter må snart være på plads...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Bagskifteren er skam ordnet, hentede cyklen i lørdags og rullede 80km søndag, den virkede fint!

Desværre passer d. 10 rigtigt dårligt i mine planer da jeg d. 9 cykler Århus-Odense sammen med en kammerat. Men hvis du er frisk på Blovstrød midsommer-tri d. 21, så kan vi godt finde ud af noget :)

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Spændende, spændende. Det skal helt sikkert nok give en masse at få hjælp til mere kvalitet i især løbetræningen. Jeg glæder mig til at høre hvordan det går.

Søren Friis Larsen sagde ...

Ja puha, og mere kvalitet i svømmetræningen skal jeg love for.

Er lige kommet hjem fra første træning med Tri4, hvilket betød 3100m crawl i hårdt tempo. Der er sgu skub i dem! Godt Jesper og jeg tog den med ro under morgensvømningen - det havde været skidt hvis den stadig havde siddet i benene her til aften.