fredag, december 30, 2005

Første forsøg mod ultradistance

Der er intet der driver som mentale og fysiske udfordringer.

Imorgen, nytårsaftensdag, prøver jeg igen at presse citronen og se, hvad krop og psyke siger til en rask lille løbetur i sneen. For det er jo vitterligt smukke sneklædte landskaber der i høj grad indbyder til løbeture.

Anledningen er, at "verdens sidste marathon i 2005", Socialmarathon afholdes her på Amager. Af tilmeldingsgebyret går de 100,- til Rigshospitalets Børneafdeling.

Løbeturen bliver dog samtidig mit første forsøg på en ultradistance. En flok hardcore ultraløbere har etableret en tradition, hvor de mødes på Hovedbanegården inden marathonet starter - og så løber de 8 km ud til start. Derved kommer distancen op over 50 km og er således et ultraløb.

Jeg har selvfølgelig meldt min ankomst til ultraløberne - det skal nok blive sjovt, hvis jeg da overhovedet kan følge med de første 8 km :-) Om ikke andet får jeg da lejlighed til at møde nogle af de løbere, hvis fantastiske præstationer jeg igennem nogen tid har fulgt på hjemmesider og blogs.

Det kunne være en fantastisk måde at slutte et skelsættende år af på, men lad os nu se :-) Under alle omstændigheder bliver det en stillesidende nytårsaften :-)

/Kasper

Ingen kommentarer: