fredag, december 30, 2005

Når nytårsforsæt bliver nytårsfortsæt

Når folk nytårsaften i et øjebliks klarsyn giver løfter til sig selv og måske andre om at kvitte smøgerne, se mindre tv eller kun drikke i weekends, får det let et noget ynkeligt udtryk. Særligt da de fleste af sådanne nytårsforsæt oftest kun varer til nytårsmorgen, hvor tømmermændene skal bekæmpes med 20 Prince, en reparationsbajer og skihop fra Garmisch-Partenkirchen :-) Jeg har derfor aldrig rigtig haft den store fidus til nytårsforsæt.

Men én gang skal jo være den første – og mit forsæt er da også lidt anderledes. Det er nemlig at fortsætte træningsindsatsen fra de sidste 3 måneder i hele 2006. Det har (med mindre og af praktiske/tidsmæssige årsager helt nødvendige afvigelser) kørt rigtig godt, med godt og vel 1 dag om ugen uden træning, og med hver 5.-6. uge med markant nedsæt mængde.

Det lyder måske som meget – så meget at det er vanskeligt at nå i en travl hverdag. Men ikke overraskende handler det om planlægning. Det er efterhånden blevet fast rutine, hver søndag at planlægge den kommende uges træning i forhold til arbejde, møder, aftaler og andre gøremål. Det hører selvfølgelig med til historien, at jeg til en vis grad kan planlægge min arbejdstid selv – men princippet om den ugentlige planlægning kan jeg under alle omstændigheder anbefale.

Så mit nytårsforsæt bliver et ”fortsæt”. Måske med den tilføjelse, at der fortsat er plads til forbedring på det ernæringsmæssige område, der jo spiller en helt afgørende rolle ift. at opnå de ønskede resultater af træningen.

/Kasper

Ingen kommentarer: