mandag, april 09, 2007

God 2. påskedag

Hvis man ikke er den store kirkegænger, så er det jo med at finde noget andet (relativt) meningsfuldt til 2. påskedag.

Som Søren allerede har omtalt nedenfor, havde vi en fornuftig tur i Tisvilde Hegn. Det var som altid en fornøjelse, der er meget pænt at kigge på mens man nyder de 21.1 km. Naturen altså.

De første 10 km var som sædvanlig et helvede fordi jeg havde spist for meget morgenmad plus et par bananer. Heldigvis er jeg efterhånden så vant til det, at jeg kan trøste mig med at det går over. Men jeg må se at få styr på det, hvis man en dag skal løbe op til sit bedste er det surt at pines med galoperende puls og et mellemgulv der vil ud.

I et tidligere indlæg havde jeg meldt af ville tage det roligt og komme ind i 1:45. Det må man sige lykkedes meget fint, den officielle tid siger nemlig 1:44:32. Det er fem minutter langsommere end sidste år - men (fraregnet Lanzarote) har det også været begrænset med træning den sidste tid. Så det er sådan set fint nok.

Der var et par stykker - for ikke at nævne Søren - som jeg gerne havde løbet fra, men som jeg først ved målgang kunne konstatere også løb halvmarathon. Det må blive næste gang :-)

Vel hjemme i København nåede jeg et glas cola, et påskeæg og tørt tøj, før jeg pakkede cyklen i bilen for at møde Jesper til en tur op til "Tyren" nord for Værløse. Jeg må tilstå, at mine ben ikke var helt tilfredse med min beslutning om at "rulle af" ovenpå formiddagens løbetur. Men det skulle de jo heldigvis ikke bestemme.

På trods af lidt regnvejr blev det en fed tur. Jeg havde jo under hele turen udsigt til en fantastisk lækker carbon enkeltstartscykel med udstyr til den helt store guldmedalje. Det var naturligvis alene udsigten der fra tid til anden gjorde, at jeg lagde mig komfortabelt om i læ mens Jesper knoklede nede i (carbon) enkeltstartsstyret.

Jeg er vant til at køre Tyren på den store klinge. Og min stolthed stod i vejen, da vi skulle over de værste bakker, selvfølgelig skulle jeg ikke på "piveskiven" som Jesper :-) Men mine på dette tidspunkt let slidte ben var ikke helt tilfredse med beslutningen, og kvitterede med 2xlægge i krampe. Jeg måtte slippe Jesper ikke lang tid derefter. Anden omgang gik lidt bedre - og vi kunne i det mindste komme samtidig i mål :-)

Nu kan jeg selvfølgelig ikke afsløre vitale og stærkt klausulerede træningsdata. Men jeg vil da ikke undlade at nævne, at eventuelle modstandere til eventuelle konkurrencer i slutningen af maj - nok ikke skal sælge skindet før bjørnen er skudt. Om det er cyklen eller træningstilstanden ved jeg ikke - men det var i hvert fald imponerende takter der blev vist.

Søren har tidligere meldt, at han vil slå Jesper med 15 minutter på svømningen, 1 time på cyklingen og 30 minutter på løbet. Jeg tillader mig efterhånden at tvivle kraftigt på, at Jesper vil tillade dette.

Dagens energiforbrug fra de to træningspas siger omtrent 6.000 kilokal. Tror sørme jeg skal have en hjemmelavet burger (igen) i aften :-)

/Kasper

1 kommentar:

Søren Friis Larsen sagde ...

Godt at høre I har haft en god træningstur på Tyren - og ja, den er møglækker den carbonlåge Hr. Duelund omsider har fået investeret i. Savle, savle - hvornår kommer der nogle billeder?

Jeg har hørt en eller anden påstå, at tt's not about the bike - så jeg har naturligvis ikke noget imod at køre Lanzarote på "Charlie Ride Me Hard", aka min trofaste Centurion Oxygen "Customised". Med alle de nedkørsler er det jo rart at have lidt ekstra vægt...

Jeg må sige, mine ben også føles lidt mere mærket end som efter en almindelig halvmaraton - de bakker sætter sig godt nok spor! Man bruger åbenbart nogle lidt andre muskler end ellers.

Mht. Lanzarote så mener jeg nu, jeg - som en frisk bemærkning - sagde 15 på svømning, 30 på cyklingen og en time alt i alt, men lad os endelig ikke hænge os i den slags detaljer, frisk er meldingen jo under alle omstændigheder :-)

Det skuffer mig naturligvis, at Jesper også er begyndt at træne - det var ikke den forståelse jeg havde af konceptet, da jeg meldte mig til :-). Hvad er der nu i vejen med ikke at træne, men til gengæld investere i det lækreste grej?

Det rokker naturligvis ikke ved at det bliver en episk tur, som jeg dagligt ser frem til. Og kække meldinger aside, så har jeg vist stadig til gode at tage point i indbyrdes opgør med Jesper, så der bliver ikke tale om nogen undervurdering af opgaven - beklager :-)