mandag, april 09, 2007

Fin tur i Tisvilde

Dagens program stod som planlagt på halvmarathon i Tisvilde - det såkaldte "Helvede i Nord". Det er jo ved at være en tradition - vi var også med sidste år. I år var vejret dog ikke helt så fint, men dog stort set tørt hele vejen rundt. Ruten er fantastisk - hård, men meget flot og afvekslende. Der manglede dog lidt lys for at stemningen var helt i top, men så måtte man jo i stedet arbejde derudaf.

Jeg havde et tilfredsstillende og veldisponeret løb uden problemer eller kriser undervejs hvilket bragte mig hjem i omegnen af en 1:42-1:44, den præcise tid må vente til www.ultimate.dk opdateres. Kasper havde også et som vanligt veldisponeret løb. På en hård rute som dagens er jeg tilfreds med tiden - den vidner også om en vis formfremgang i forhold til samme tidspunkt sidste år. Der blev tiden over 2t, så der var selvfølgelig også lidt at skære af på :-). Det hjalp dog også, at jeg ikke var dopet på Ipren og skulle døje med en voldsomt ømt skulder, som sidste år efter min tur ud over styret på mtb'en.

Ud over en bedre form går det også klart bedre med at disponere undervejs. Jeg lagde hårdt fra start, men det fungerede fint for mig og jeg fandt et godt pace undervejs. Det var udfordrende at holde en jævn intensitet på en så kuperet rute med så afvekslende underlag, men det lykkedes mig med få undtagelser også.

Mon ikke vivamus er at finde til start i Tisvilde igen i 2008.

/Søren

1 kommentar:

Søren Friis Larsen sagde ...

Så kom Ultimate i omdrejninger - tiden er noteret som 1:42:32.