søndag, april 22, 2007

Enkeltstart på tyren - deployment of speed weaponry


En weekend uden konkurrence er en weekend uden mening - så det lykkedes mig med møje og besvær at presse Ganløse Enkelstart (3xtyren) ind i et ellers stærkt presset søndagsprogram. Men så var der jo en god grund til at køre stærkere :-)

37 deltagere havde kastet sig over den lange rute og flere stillede på særdeles liret grej. Det var også en stor fornøjelse for første gang i sæsonen at lufte zipp-hjulene - der er mærkbart mere ryk i dem end de væsentligt tungere træningshjul, så der var fart i enkelstarteren.

På grund af dårlige skruer røg min højre armstøtte på enkelstartsstyret af. Heldigvis blev jeg på cyklen selv om det gik ud over balancen og heldigvis var det mens jeg varmede op, så jeg kunne nå at udbedre det til starten gik. Det må udbedres til Lanzarote :-)

Arrangørerne overholdt ikke helt startiderne, så da jeg trillede op til start efter lidt opvarmning blev jeg kaldt frem med det samme og fik at vide at jeg bare kunne køre. Hvor mange sekunder det har kostet ved jeg ikke, men det var lidt ærgerligt. Men da jeg først fik spændt hjelmen og sat gang i hjulene gik det fint fint. Jeg blev noteret for 55.29 hvilket rakte til en femteplads. Det er sådan set ok tilfredsstillende.

Næste søndag står den på en nyklassiker - baglæns tri i Roskilde. Det var faktisk et fedt stævne sidste år, men i år lader det til at jeg må undvære Kaspers selskab, eller hvad?

Ingen kommentarer: