søndag, april 02, 2006

Gode træningspas

Lørdag bød på chancen for at ledsage Kasper på hans jomfru-tur på ny smalsporet - lækker sag. Desværre måtte vi se os selv forfulgt af uheld og tage toget hjem efter tre punkteringer og kun to medbragte ekstraslanger.

Bortset fra at turen blev kortere end planlagt og hjemturen mere omstændigelig, så var det en ren fornøjelse at køre på landevejen og Kasper bør være særdeles tilfreds med sin ultegra-besmykkede racer.

Søndagens tur gik på egen hånd til Harreskoven for at nyde, at sneen nu endelig har forladt skovbunden. Mens jeg gjorde klar til at køre løs fik jeg dog øje på min USG-adventure-holdkammerat fra i tirsdags - Morten, der sammen med to andre også havde udset sig Harreskovens røde spor til en søndagstur. Så jeg koblede mig på og dannede - med nød og næppe bagtrop. Uhauha et tempo de knægte lægger for dagen. Men trods den faretruende høje puls og de benhårde intervaller som det kuperede landskab lagde op til, så var det dog en stor, stor fornøjelse igen at kunne få fart på mtb'en. Og så var der mudder! Det bidrager jo også til en sjov tur - og nødvendiggør en grundig rengøring af udstyret og rytteren efterfølgende.

2 kommentarer:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Ultegra eller ej, så var der godt skub i Søren på hans selvopfunde indlagte spurter...puha! :-)

Men jeg synes behændigt at du undgår at nævne, at det var dig, Søren, der punkterede to gange og derfor gik ned på udstyret! :-)

Det er trods alt en trøst at du også kan punktere - jeg var begyndt at tro at du kørte rundt på massive gummiringe :-)

Søren Friis Larsen sagde ...

Ja, det er desværre rigtigt - og jeg har naturligvis straks taget konsekvensen og skiftet begge dæk ud med nye ligesom jeg på køreturen her til aften havde to slanger med OG en stribe løse lapper, hvis det skulle gå helt galt!

DNF på udstyr er naturligvis utilgiveligt!