mandag, marts 27, 2006

Hinderbahn

Forsvarets "Center for idræt" på Svanemøllen Kaserne har været så venlige at låne os forhindringsbanen ifm. noget adventuretræning i næste uge.

I den forbindelse drog Jesper og undertegnede til Østerbro imorges for at træne lidt teknik på banen. Jesper havde tidligere stiftet bekendtskab med den militære forhindringsbane - og jeg selv har jo trænet den utallige gange da en vis tid (som jeg desværre ikke p.t. erindrer) dengang var forudsætning for gennemførelse af kursus 145 ved Hærens Kampskole.

Men jeg var sandelig glad for, at det ikke var idag at disse krav skulle opfyldes. Forhindringerne synes lidt højere end jeg huskede dem :-) Jeg var ellers god for en frisk bemærkning da jeg så den, for mig, nye anordning ved fire-bommen (AKA Nøddeknækkeren) hvormed fald undgås - og rampen til "Sukkenes Dal" (benyttes svjv ved kvinders prøveaflæggelse).

Det er åbenlyst, at styrke/vægt-ratioen endnu ikke er som den var for 7 år siden - men det var også ganske tydeligt, at den vel største mangel lå i selvtilliden på banen. Ved visse forhindringer er det simpelthen nødvendigt at tro på det, ellers er ethvert forsøg håbløst.

Det lykkedes Jesper at tage firebommen i næsten fuld færdig form - flot klaret! Jeg kan ikke helt prale med det samme. Irriterende, men jeg tror den er der næste gang. Og helt sikkert hvis der står en flok rekrutter eller adventureracere og kigger ;-)

/Kasper

Ingen kommentarer: