torsdag, marts 16, 2006

En tur til Isterød

Tiden går stærkt - i den kommende weekend drager jeg til Nordsjælland for at deltage i Isterød Bike'n'Run. Der skal orienteres på en 120 km tur, henholdsvis løbende og på MTB.

Den forventede vindertid er faktisk længere end selv på FEM70, så det er en god stor udfordring tidligt på sæsonen. Og vejret gør det kun mere interessant. For udover at is og sne gør cykling i skove og på stier meget tungt så er der jo udpræget risiko for hypotermi. På DTU (i oktober) så vi flere hold udgå på den konto - og der var det jo langt fra frostvejr og uden overnatning m.v.

Arrangørerne er opmærksomme på kuldeproblemet og har derfor stillet et opvarmet lokale til rådighed hvor vi skal overnatte i telt. Benytter man lokalet er man imidlertid ude af konkurrencen. Behøver jeg nævne, at jeg skal trækkes så stivfrossen ud af mit telt at jeg ikke kan slå fra mig, hvis jeg skal slæbes ind i et opvarmet lokale?

Jeg ved ikke, om turen er en lige lovlig stor mundfuld for Søren og Jesper - men i hvert fald er der meldt fra over en bred kam. Jeg har derfor allieret mig med János fra USG's adventureracehold. Han løber og cykler som en gazelle, jeg håber at rygsækken vil tynge ham så tilpas, at jeg kan følge nogenlunde med :-)

Jeg tror lige jeg pakker en ekstra trøje...

/Kasper

3 kommentarer:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

En lille opdatering hertil:

János er blevet syg, og der var derfor overhængende risiko for at min egen deltagelse også blev aflyst.

Det lykkedes dog i sidste øjeblik at finde en anden holdkammerat fra USG Adventure - Peter. Og det var vitterlig i sidste øjeblik da Peter mere eller mindre var på vej i byen for at drikke da jeg fik fat i ham :-)

Så det blev en lidt anderledes optakt til turen end forventet. Først i morgen tidlig får vi samlet vores grej osv. - så det bliver spændende :-)

Målet? Det er nu ren og skær gennemførelse :-)

/Kasper

Anonym sagde ...

Hej Kasper.

Håber snart der kommer en beskrivelse af løbet - jeg regner da med, at du overlevede?! :-)

Anonym sagde ...

- Ja og jeg regner da med, at du har skaffet dig en anden sovepose end min den gamle vattæppe-lignende gespenst. Ellers er det da helt sten sikkert at du ikke overlevede..!