søndag, marts 05, 2006

On track…

Endnu en weekend hvor det tilnærmer en forbrydelse ikke at have været ude i det gode vejr. Det lykkedes heldigvis både lørdag og søndag at få lidt kilometer i benene. Lørdag med en 9-10 km tempotur, og søndag med en langsom 30 km tur. Begge ture var ganske opløftende.

Den hurtige tur viste, at det fortsat går fremad med hastigheden over kortere stræk – og at der skulle blive mulighed for at forbedre min tid på 5 km fra DHL-stafetten sidste år. Men vi må se.

Ugens lange tur var blandt andet rundt om Tissø der er udlagt som både vildreservat og EF Habitat- og Fuglebeskyttelsesområde. Jeg skal lige love for, at der især var mange fugle på engene og isen. Og havde det sneklædte landskab, skovene, åerne, de mange blishøns og gråænder oma. ikke været nok, gjorde tusindvis af grågæs i hvert fald turen særdeles seværdig. Og så var det en god fornemmelse at løbe distancen uden at få ondt eller lyst til at stoppe. Kun en nagende sult gjorde at jeg satte kursen hjemad. Fremover må jeg huske at tage lidt energi med på ugens lange tur.

Med på begge weekendens løbeture var iøvrigt min løbekammerat. Kønnere, mere charmerende, mindre perfid og i særdeleshed i bedre form og mere løbestærk end både Søren og Jesper :-)

/Kasper

Ingen kommentarer: