søndag, august 26, 2007

Muddersjov


Gårsdagens konkurrenceunderholdning var henlagt til Buresøen og Haretris off-road triathlon, som jeg også deltog i sidste år. Erfaringen, mtb-teknikken og formen var bedre i år, så det var en smal sag at forbedre min elendige præstation fra sidst, hvor jeg gik helt død på løbet, da jeg glemte at få væske med på cyklen.

Efter 3 svømmerunder af 300m i en Buresø med overraskende mange krusninger på vandet på grund af en del vind var jeg oppe og hurtigt på cyklen. De 25km mtb rute var ikke specielt teknisk - den kunne køres hele vejen rundt, men til gengæld var den ekstremt våd. De fleste steder kunne man køre uden om de værste mudderhuller, men oftest var den hurtigste vejr ret igennem så vand og mudder stod til alle sider. Den første omgang var hård inden jeg fik pulsen fra den hurtige svøm og T1 under kontol og gang i benene. Men hurtigt fandt jeg en fornuftig rytme og havde en god cykling.

Det er væsentligt sværere at disponere kræfterne på en mtb sammenlignet med cykeldelen i en almindelig triathlon og de 25km var også væsentligt hårdere end de 40 km jeg kørte sidste søndag. Også de 10km løberute var væsentligt hårdere med nogle virkelig grimme stigninger og et halsbrækkende nedløb. Både den hårde cykeltur og den kuperede rute gjorde, at jeg ikke havde så hurtigt et afsluttende løb. Der var rimelig stor afstand mellem deltagerne, så der var heller ikke rigtig meget at løbe efter på sidste omgang, så det blev til et anstændigt, men langt fra imponerende pace på 47 min/10 km. Sluttiden blev 2:25:11, hvilket rakte til en femteplads overall og en agegroup 2. plads.

Jeppe havde også fundet vej til Buresø og var som sædvanligt godt kørende på cyklen. Han sluttede i 2:30:10 efter at have taget et par minutter på mig på cyklen som han smed igen på løbet.

Alt i alt en udmærket dag - hvor jeg i øvrigt kunne hjembringe en fornem lodtrækningspræmie i form af et par nye løbesko, som jeg er spændt på at prøve af.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Synes da godt nok du får deltaget i en del events. Faktisk synes jeg du virker til at være den eneste Vivamus-person der har noget at berette om. Er det mon fordi du er den eneste der magter at stille op? :)

Nå men, det lyder da i hvert fald til at der trænes imponerende meget, en anden en kan kun se misundeligt til på den energi der bliver lagt for dagen. Det er godt gået.