fredag, august 24, 2007

Raceplaner 2008

Der er stadig saft og kraft i 2007-sæsonen, der allerede har vist sig at blive endnu en lærerig sæson - dog også endnu en sæson, hvor det ikke lykkedes at indfri det klare, erklærede hovedmål: IM-gennemførelse.

Efter snart ikke så få forsøg skulle man efterhånden tro, at det var på tide at sadle om og koncentrere sig over mere overkommelige tri-konkurrencer på kortere distancer. Ingen tvivl om at de korte distancer tiltrækker mig endnu mere, men jeg har dog ikke i sinde at kapitulere overfor den fulde, ultimative distance.

Efter bønhørig research af de tilbageværende IM-muligheder (man skal jo prøve noget nyt, og jeg har jo allerede været lidt omkring ;-) er den foreløbige plan faldet på IM-Roth den 25. maj 2008. Det er nu målet for den tidlige 2008 sæson af flere årsager. Det er et stort og velorganiseret løb, det ligger nærmere end Lanzarote og Sydafrika og det er tidligt på sæsonen samtidig med at det har en mindre kuperet cykelrute end fx Nice. Alternativet fra IM Switzerland, der rutemæssigt minder meget om Roth, men valget falder altså foreløbig på det tidlige race (Schweiz ligger knap en måned efter Roth) for dels at kunne udnytte træningslejren på Lanzarote optimalt og dels for at kunne fokusere resten af sæsonen på kortere distancer optil en halv IM.

2007 har dog stadig et par items på kalenderen. I morgen kører jeg off-road triathlon med start i Buresø - det var et sjovt stævne sidste år, dog fik jeg drukket alt for lidt på cyklen, da jeg glemte min camelbag. Så der er rig mulighed for forbedring i år. Senere skal der køres tri i Blovstrød, duathlon i Sorø - det var også et godt race sidste år, og så skal der selvfølgelig køres afsluttende afdelinger af både dust- og hot-cup. 17. oktober er der et langt mtb-løb i Grib skov - det bliver interessant at køre det som en afveksling fra de korte, intensive dust/slush/hot-cups og endelig bliver der forhåbentlig mulighed for at køre Craft x-duathlon og slush-cup til vinter i lighed med tidligere (der er desuden noget revanche til gode på dette felt i forhold til kco).

Ingen kommentarer: