søndag, august 12, 2007

Gang i benene igen

Dagen idag bød på hele to muligheder for konkurrencepræget træning: en to-timers afdeling af Hotcup'en i Tisvilde eller en triathlon i Køge på distancen 800m-37km-7,5km. Valget faldt på det sidste og jeg kørte et fornuftigt race. Lige bortset fra at jeg blev vist ud på et ekstra loop og derfor kørte 45km i stedet for 37km. Der var derfor ikke mange podieplaceringer at spurte om på den sidste løbetur, som ellers gik fornuftigt.

Ærgerligt, for jeg cyklede rigtig stærkt og holdt et rigtig godt pace hele vejen igennem. Gennemsnitsfarten på cyklen blev på hele 38,7 km/t med et pulsgennemsnit på 169, så der var skub i Pinarelloen som synes at foretrække de korte, intensive distancer. Svømningen gik fint og jeg var oppe af vandet efter 12 minutter. Våddragten kom hurtigt af (shampoo-tricket) og jeg havde igen en rigtig hurtig transition - er sgu ved at have godt fat i skiftene uden så mange dikkedarer.

Det var uden problemer at løbe de 7,5 km, også uden strømper (hvor er det godt at være tilbage i de gamle Nike-sko), men det havde været lidt sjovere, hvis der var nogle at løbe om kap med. Jeg indhentede en del der kørte i senere heats på den korte rute, men det er der jo ikke meget ved. I det hele taget synes jeg det er langt federe at køre samlet start, så man ved, hvor man ligger i feltet undervejs.

Efter et par timers velfortjent hvil var Morten Boesen så elskværdig at invitere på en squash-match, så der var lige lidt bonus-motion sidst på dagen oveni hatten.

1 kommentar:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Jaja, lad os bare sige, at det er cyklen der kører bedst på de korte og intensive distancer :-)

Der er jo snart klubmesterskaber både i bassin og på cyklen. Jeg regner med at du vil gøre os ære og gå efter en podieplacering?

Jeg skal i øvrigt sørge for at få bloggens links m.v. opdateret i løbet af en ikke alt for fjern fremtid :-)

/Kasper