mandag, marts 26, 2007

DM X-duathlon



Søndagens race-træning var henlagt til Ganløse og DM i cross-duathlon. 3 km løb/10 km mtb/3 km løb/10 km mtb/3 km løb var distancen - den klassiske også kendt fra Craft x-duathlon cup'en.

Samtidig var racet udset til at tjene som lakmusprøve på post-Lanzarote-formen.

Det var svært at klage over vejret - det var simpelthen det mest perfekte forårs- og racevejr set i år til dato. Varmt, ingen vind, masser af sol. Mtb-ruten var glimrende og passede rigtig godt til min smag - kuperet, men med bakkerne jævnt fordelt og ingen vanvittigt lange stigninger, der smadrer rytmen fuldstændig. Teknisk, men ikke så svær at man måtte af cyklen (bortset fra en enkelt træstamme, hvor cyklen skulle løftes over). Ruten var meget afvekslende og bortset fra en enkelt muddergrøft der lige gav et par sprøjt til ansigtet og cyklen, så var ruten knastør.

Også løbet var godt kuperet, men det var jo som at være tilbage på øen :-)

Forudsætningerne for en god dag var således til stede. Jeg fik lagt lige vel hårdt nok ud på første løbepas - skal love for at folk gik til stålet, så jeg måtte sænke tempoet lidt på andet løb i forhold til første. Cyklingen gik dog godt synes jeg og her kunne jeg - som det før er set - hive et par enkelte tilbage, af dem der var løbet fra mig.

Cykelruten skulle køres to omgange i hvert cykelben og desværre nåede jeg kun lige at vende efter halvdelen af andet cykelben så fik jeg en højlydt punktering på baghjulet. Dårlig karma - ikke mindst fordi jeg selvfølgelig ikke havde hverken pumpe eller slange med. Nå, så kan man jo altid vandre hjem med cyklen på nakken og nyde det gode vejr...

Ærgerligt - men i det mindste godt, at Jesper og Maria så inviterede til en løbetur netop som jeg kom hjem. Jesper har lånt enkeltstarteren til en weekendtur til sommerhus t/r, så den skulle leveres tilbage. Så vidt jeg forstod var han begejstret for den aerodynamiske feel, så mon ikke det slår hovedet på sømmet med anskaffelsen af den Issac... :-)

Ingen kommentarer: