torsdag, november 03, 2005

Et marathon der skal gå galt

Nå - det ser ud til, at det trækker ud for tri-drengene at tangere, endsige slå, cykel endurance-rekorden :-)

Men lur mig, om de ikke inden længe sætter stødet ind hvor jeg er forsvarsløs: Svømning :-) Men da en endurance-rekord i sagens natur kun kan indehaves af én person, er jeg meget spændt på hvem af de to vandhunde der trækker sig sejrrigt ud af dysten.

Jesper skulle efter sigende normalt ligge bedst i vandet, men har pga. benskaden måttet holde sig af vandet den sidste tid. Så spørgsmålet er, om Søren kan lade være med at lade sig psyke ud af Jespers hastighed og til gengæld tage et par længder ekstra? Jeg venter i spænding :)

I mellemtiden er det min hensigt, at løbe Skovmaren, 42.195 km i St. Dyrehave ved Hillerød.

Træningen til løbet har været ikke-eksisterende. Eller det vil sige, jeg har min almindelige træning hver uge - men jeg har ikke fået trænet lange ture, lange intervaller og hvad man ellers bør pine sig selv med op til et marathon. Så det bliver spændende hvordan det skal gå. Ikke sådan, at jeg er nervøs for at kunne gennemføre i nogenlunde stil - men det bliver ikke nogen imponerende tid :-)

Men igen, jeg har jo til gengæld været rimelig disciplineret omkring denne uges hvil op til raceday :)

/Kasper

2 kommentarer:

Søren Friis Larsen sagde ...

God tur - det tog mig lidt for lang tid at restituere knæ og ankel efter DTU, ellers havde jeg naturligvis lagt mig i haserne på dig.

Du skal nok slide dig igennem som sædvanlig og gøre Dolph stolt.

Har du tænkt dig at disponere som du plejer og løbe de første 15km på formen og resten på viljen? ;-)

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Ja, jeg forestiller mig nogenlunde at tage den første halvdel på min aktuelle fysiske formåen - og så de sidste 21 km på ren vilje, stædighed og ved at lytte til den indre Dolph.

Svage individer og marathon-quit'ere er jo, som bekendt, fuldstændigt ubrugelige til opbygningen af fremtidens samfund!

/Kasper