torsdag, november 03, 2005

Vi er jo ikke gået helt istå!

Der er indtil flere der har bemærket den udtalte mangel på opdatering af denne side de sidste uger. Enkelte har endda haft den frækhed at antyde, at dem manglende blogaktivitet kunne tages som udtryk for et fald i aktiviteterne.

Tværtom. Nu hvor der ikke er større events før i foråret, er efteråret og vinteren dedikeret relativt uforstyrret (bortset fra Craft X-duathlon) til benhård ninja-style træning.

Ninja-stil kan man imidlertid ikke kalde Sørens MTB-stil. Den er måske snarere lidt guerilla-inspireret (indsmurt i mudder) ala Dolph Lundgreen :-)

Sjældent har jeg ægret mig mere over ikke at medbringe kamera på turen, end i søndags. Nu må Jesper korrigere mig, men omkring 15-20 styrt nåede Søren vel op på - nogle trivielle andre højst spektakulære.

I sagens natur kan styrt være svære at beskrive, men et enkelt skal alligeve forsøges. På vej op af en stejl stigning forsøger Søren at overhale undertegnede med et kækt: "Kom nu Kasper Carøe". Netop som han er sluppet forbi mister han fuldstændigt kontrollen over cyklen. Han svinger 90 grader ud til den ene side og er på vej ind i noget buskads. Men istedet tager han endnu et fuldstændigt ukontrolleret 90 graders sving og er nu på vej NED af bakken. Og først her får det vilde ridt en ende. Søren bliver brutalt kastet af, og lander oven på sin cykel - i en stilling der mest af alt mindede om korpulering af cykelstyret.

Såvidt jeg kunne forstå var det ikke helt uden smerter - på trods af det højt besungne styrbånd som Søren selv har monteret :)

Den samlede tur var forøvrigt for mit vedkommende på 69 klik...

3 kommentarer:

Søren Friis Larsen sagde ...

Ja, det var en fin tur, men naturligvis en stærkt overdrevet beskrivelse. Jeg mindes ikke at have været nede for at støtte med det ene ben mere end en enkelt gang eller to og jeg var stort set ikke beskidt da jeg kom hjem...

Hvis der endelig var kommet lidt mudder i de nye egg-beaters så var det naturligvis udelukkende for jeg ikke - i modsætning til visse unavngivne træningspartnere - veg uden om ruten blot fordi der var en enkelt beskeden vandpyt midt på sporet.

Og så hvad angår endurance-rekorder - tsk tsk, jeg har utallige gange foreslået Jesper et rekordforsøg i det våde element, men ak, han undslår sig stadig. Og jeg er jo nødt til at have et vidne når vi runder de 5k, 7k eller 10k+. Kasper, hvor meget er det nu, din distance-PR er? Bare så vi ved om vi skal gå efter at ti- eller tyvedoble den?

Søren Friis Larsen sagde ...

Og så lige til styrbåndet - det er faktisk blevet væsentligt bedre efter jeg lagde en brugt cykelslange ud over det gamle og alt for tynde styrbånd og derefter satte et nyt styrbånd på. Dels er grebet blevet bedre, dels tager det lidt af stødene.

Og hvem var det i øvrigt der kom med den fesne kommentar om at det ikke passede i farven med hvid tape?!

Men jeg venter mig i øvrigt meget af min justering af bremsegrebet så jeg får en mere naturlig og forhåbentlig mindre trættende stilling i håndleddet. Det kan vi forhåbentlig få afprøvet den 13/11.

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Der er vel næsten ikke andet for, end at vi må bede Jesper verificere eller falsificere min udlægning af søndagens hændelser :-)

Hvis det ikke var fordi, at tanken frembringer udtalt væmmelse og at muligheden iøvrigt er forpasset, vil jeg tro at Søren efter søndagens tur ville have haft svært ved at skjule et større antal blå mærker på torso og ekstremiteter :)