lørdag, oktober 15, 2005

Ny DVV Endurance Record

Som det vil være de fleste bekendt, så skal man stå tidligt op hvis man vil følge med tri-drengene (AKA Søren og Jesper).

Men det er som om, at de er gået lidt i stå. Snakker og snakker om, at _NU_ skal de også ud at cykle langt. Men der sker ikke meget.

Nu skulle guderne jo forbyde, at der gik konkurrence-mentalitet i DVV. Intet kunne selvsagt ligge vores mentalitet fjernere. Men jeg tænkte alligevel, at lidt sund og uskyldig kompetitiv stemning her off-season nok ville kunne få gang i drengene igen.

Da jeg var færdig med svømmetræningen lørdag formiddag, pakkede jeg derfor tasken og sprang på jernhesten. Nu skulle den have en god tur.

På trods af en smule vind der desværre var mere vestlig end prognosen lovede, og på trods af lidt vejfindingsvanskeligheder i Roskilde (burde nok have taget et kort med) - så gik det fint derudaf. I hvert fald indtil jeg ville skære et hjørne af ruten, og kom ind over noget uhyggeligt kuperet terræn. Det trak tænder ud.

Hos mine forældre nåede jeg at fylde vandflaskerne og spise et par boller før jeg var ude af døren igen. Et kortstudie havde her vist, at ruten hjemad skulle være en anden og umiddelbart fladere.

Det var dog ikke uden vanskeligheder at jeg kørte fra mine forældre, min far havde på dette tidspunkt en flæskesteg i grillen ... uhm!

Hjemad gik vejfindingen trods mørket fint - kun en enkelt gang måtte jeg lige ringe tilbage for at få direktioner. Men det var lidt irriterende ikke at kunne aflæse cykelcomputerens hastighed osv. i mørket, og farten måtte også sænkes på diverse nedkørsler m.v.

Jeg skal have fundet en løsning til fødderne/tæerne. De var meget kolde på hele turen.

Men hjem kom jeg - blot for at konstatere at den lokale pizzamand havde lukket - øv. Men om ikke andet havde tanken om en god varm pizza da holdt mig i gang de sidste 50 km :)

Lidt fakta om turen:

* Tilbagelagt distance 210,4 km på 9t 30m
* Ingen anvendelse af tank, grill m.v. undervejs.
* Kun vandoptankning i pittet i Jerslev hvor jeg også fik de 2 skinkeboller.
* Gade/hverdagscykel, ikke noget fancy racer-pjat her! :) (læs: misundelse!)
* Solokørsel, ingen drafting, pace m.v.


Jeg går selvfølgelig ud fra, at når I slår rekorden så gør I det signifikant - så vi ikke skal rende rundt og lægge 5 km til hver gang der skal sættes ny rekord :)

Men æhh drenge - bolden er nu på jeres banehalvdel... Bite me! :-)

/Kasper

4 kommentarer:

Søren Friis Larsen sagde ...

Jamen dog, jamen dog - jeg troede slet ikke du kunne køre på asfalt...?

Men fornemt, fornemt - jeg bemærker dog, at tiden/hastigheden ikke er nævnt i dit indlæg...

Nuvel, så må vi vel i sadlen...

Anonym sagde ...

Hvornår stiller DVV til Tour De France?:)

Søren Friis Larsen sagde ...

Hov, jeg glemte lige at sige, at du selvfølgelig skal kurere dine kolde fødder med et sko-overtræk - har lige gjort klar til vinteren på den front og det holder fantastisk på varmen...

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Udover den manglende tid kunne jeg også ved morgenens gennemlæsning (efter endnu en gang morgensvømning, forstås) også finde adskillige slåfejl. Det meste skulle være rettet nu :-)

Men hastigheden var der jo iøvrigt ingen grund til at prale af - jeg synes det var lidt svært at vurdere, hvor hurtigt det var fornuftigt at cykle distancen taget i betragtning. Men selvom tiden også afspejler især Roskildevejs utallige lysreguleringer og et besøg hos cykelhandleren for at købe en ekstra slange - så er det afgjort ikke imponerende. Men hvad - det bliver nemmere at få en idé om tempoet næste gang.