onsdag, maj 30, 2007

Hot-legs

Efter en række dårlige mtb-løb præget af influenza, punkteringer og andre tekniske vanskeligheder bød aftenens hot-cup afdeling på en tilfredsstillende præstation. Jeg havde et godt løb på en rute, der lå godt for mig - ikke for teknisk, men med masser af tons og gode stigninger, der kunne køres med fuld power.

Knap 200 deltagere havde fundet vej til 3. afdeling. Benene var så gode at det rakte til fire omgange med en gennemsnitspuls på 172, så der blev kørt max til i samtlige 77 minutter det tog at fræse igennem. Det rakte til en 52.-plads overall og en 9.-plads i min age-group (19-29). Og denne gang var der ingen piger der blev sluppet forbi selvom der vanen tro var flere rigtig velkørende med i feltet :-)

Især var jeg tilfreds med disponeringen og at det lykkedes mig at fighte hårdt helt til målstregen. Jeg lå på hele sidste omgang i en aggressiv gruppe, der virkelig kørte til og selvom jeg måtte lade et par særdeles stærkt kørende ryttere først over stregen så var det med en vis tilfredsstillelse, at jeg dog fik banket mig foran en af dem på den allersidste stigning på trods af at jeg havde ligget bagerst og kun hængt på med nød og næppe i lang tid. Et sekund før er stadig et sekund og én placering før ;-)

Jeg er også blevet væsentligt bedre til at lægge hårdt ud og køre aggressivt fra starten så der ikke bruges for meget tid på køkørsel. Startloopet i dagens afdeling var kort og ramte hurtigt en hård stigning der tilmed havde et skarpt og stejlt højresving efter kort tid - her var der i den grad trængsel og der var nogen der ramte både mit forhjul og baghjul på vej op af stigningen - så der var kamp om placeringerne fra startskuddet lød.

Søndag står den på 2-timers afdeling af Dustcup - sidst jeg kørte en 2-timers afdeling var det rigtig, rigtig hårdt. Det bliver spændende at se, om jeg formår at disponere fornuftigt og hvordan teknikken opretholdes, når trætheden melder sig. 2-timer er lang tid på maxpuls og det er endnu længere tid på 100 pct. koncentration.

Ingen kommentarer: