mandag, maj 14, 2007

Sidste trilletur inden IM

I går stod menuen på Skjoldenæsholm-løbet - 145km landevejsløb som jeg også deltog i sidste år. Jeg havde en kammerat med rundt, hvis ben var lidt rustne på dagen, så det blev ikke nogen tempotur og vi var i alle depoter selvom jeg havde taget ekstra væske med netop for at kunne køre helt igennem - og så fik jeg lov til at agere "Der Jan".

Det var nu alligevel en udmærket tur og fint at få de sidste kilometer og de sidste bakker i benene inden det gør løs for alvor på næste lørdag. Formen er ved at være, hvor den skal - en hård tempotur (15 km med 4:21/min i snit) på løbeben lørdag eftermiddag var ikke til at mærke, da jeg skulle træde zipp-hjulene hen over turens bakker på den meget smukke rute, så det var lækkert. Jeg havde også en følelse af overskud efter de 145km, så det var som det skulle være.

Adskillige kiropraktorbesøg har efterhånden også sat næsten 100 pct. skik på min nakke så jeg er fortrøstningsfuld mht. svømningen, selvom jeg ikke har trænet svømning i nu over en uge. Tror jeg snupper en test-tur i morgen tidlig inden job for lige at få ro i sindet også på det punkt.

Så nu står den på forberedelser til Lanzarote - der er købt solcreme, energidrik, læsestof til flyveturen, visiret til min enkelstartshjelm er ankommet og monteret, og vigtigst af alt, den mentale forberedelse er gået op i gear.

Ingen tvivl om, at det bliver et hårdt løb og at konkurrencen med Jesper for så vidt er åben. Jeg er dog i min visdom nået frem til at det mest hensigtsmæssige er at tvinge mig selv til at ignorere den indbyrdes konkurrence på cykeldelen og første halvdel af marathon-løbet. Så tilbage står at jeg vil svømme for at komme først op af vandet (mest for sjæleroens skyld ;-) og skulle det svigte eller hvis han overhaler på cyklen så må jeg forlade mig på min forbedrede løbeform til at hente ham ind.

Mon ikke der kommer lidt på bloggen om, hvordan det gik :-)

Ingen kommentarer: