onsdag, juni 18, 2008

Midsommertri

Efter et par uger med lidt rolig træning er løbemængden kommet op igen. Grundformen har vist sig at være hæderlig, så det har været muligt at absorbere en del løberi på det seneste. Ud af de sidste 10 dage har jeg været i løbeskoene de 8, så det er helt vildt. Primært korte ture i rask tempo, så det er noget anderledes end træningen op til IM Lanzarote.

I går stod menuen på Blovstrøds "Midsommertri", der er et meget uformelt og afslappende stævne med forskudt start og få dikkedarer. 600m svømning, 37km cykling og 7,5km løb blev det til og formen var fornuftig, selvom jeg ikke gav den gas på svømningen og godt kunne mærke, at benene har præsteret en del kilometer i mange dage efterhånden. Tiden blev 1:47:59 - 2 min. og 18 sek. hurtigere end da jeg løb det samme løb for to år siden.

Cykelruten er fantastisk - ingen tekniske sving, masser af rullende bakker, dog uden man skal på pivskiden og i går pænt med modvind på den sidste rundstrækning. Dejligt - det er jo ganske som på Lanzarote og så får man rigtig valuta for sit aerodynamiske setup. Jeg er efterhånden ved at have godt styr på det afsluttende løb, som jo altid gør lidt ondt. I starten kunne jeg ikke mærke mine fødder der åbenbart var blevet ret kolde i de våde cykelsko (som stadig lugter lidt fra Lanzarote) og lægmusklerne var også faretruende stramme. Men det løsnede sig og jeg kunne give gas til sidst.

I morgen står den på intervaller med TRI4, som nok ikke bliver for fuld gas og så er der dømt hvile torsdag-fredag inden starten går lørdag til ½-IM i Havnsø. Der er svømmestart fra Sejerø-færgen i ægte Escape from Alcatraz-stil, så det bliver forhåbentlig stort. Jeg er spændt på, om jeg kan udnytte erfaringerne fra Lanzarote i forhold til energi- og væskeindtag og så forhåbentlig presse lidt mere i forhold til farten. Nu må vi se - under alle omstændigheder skal det nok blive en god lang dag.

Ingen kommentarer: