tirsdag, februar 13, 2007

Så kører det igen

Som trofaste læsere ved tilbragte jeg sidste efterår og det første af vinteren i Madrid, et ophold jeg egentligt havde set frem til som en god mulighed for at få trænet perioden igennem i det gode vejr og dermed at holde en rigtig god grundform over vinteren. Sådan skulle det desværre ikke gå, uden at skulle komme ind på for mange undskyldninger så var træningsmulighederne langt fra optimale og resultatet er blevet en noget slatten vinterform, mildest talt.

Det har i øvrigt også ført til en fattig mængde af indlæg fra min hånd det sidste lange stykke tid, der er ikke meget at berette til bloggen når man ikke engang ligger i træning.

Nu er jeg i midlertid vendt hjem til Århus, med alt hvad der hører til af oplagte træningsmuligheder, og efter et par uger med stille optrapning på svømme/cykel/løbe-fronten er der i den kommende weekend træningssamling med klubben og derefter under to uger til La Santa, og så skulle den skarpe træning frem mod sommerens mål gerne være sat på skinner.

Og apro pro sommerens mål, de er som følger; den helt store satsning, og mit primære A-race, bliver Silkeborg 1/2 Ironman d. 26 august. Op til Silkeborg er det min plan at køre en række af de kortere Sprint og OL-distance tri-stævner, både for krydstræningen men også for at få erfaring i skiftene. Samtidigt har jeg tænkt mig at køre de enkelte del-elementer, primært 2k svøm og halvmarathon, af ved nogle B-races men mere om det når jeg får konkrete planer.

Mit andet store A-race vil blive Sjælland Rundt d. 31. juni, der sidste år blev kørt i den korte distance (Sjælland på Tværs ca. 180km) men i år skal køres på de fulde 288km. Hvorvidt nogen af stævnerne får deltagelse af andre Vivamus-folk er ikke endeligt afklaret, men jeg stiler i hvert tilfælde til start.

5 kommentarer:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Velkommen hjem HHK!

Det går jo sjældent som præsten prædiker.

Jeg ser umåde meget frem til LaSanta - det bliver første erfaring med den slags kombineret ferie- og træningsophold. Men konceptet virker temmeligt lovende! :-)

Dine mål ser rigtigt interessante ud. Og der burde jo være god mulighed for at støde ind i Søren og evt. Jesper til nogle af dine træningskonkurrencer/B-races.

Ser frem til at høre hvor langt og hvor hurtigt du løber/svømmer nu?

/Kasper

Søren Friis Larsen sagde ...

Kanon at høre 2007-planerne, og godt, du er på vej tilbage træningsmæssigt. Nok en fin ide at lægge en ordentlig basis forud for Lanzarote, så træningen her kan absorberes optimalt.

Mht. raceplanerne så lyder det godt. Kasper har ret i, at der skulle være grundlag for nogle fællesoplevelser undervejs. Sjælland Rundt var super, super fedt sidste år, men ligger jo desværre oveni mine IM-Frankfurt-planer.

Men Silkeborg ½-IM d. 26/8 ligger faktisk ok - der skulle være en fair chance for at have restitueret ovenpå Fredericia-IM. I øvrigt er der x-duathlon i Hareskoven eller 2km åbenvands svømning rundt om Christiansborg dagen før. Så hvis vi kan finde noget spændende til fredagen er det lige før det er en ny kandidat til The Double/The Tripple 2007...?

Derudover har jeg kig på DM i sprint-triathlon som er 9/6 i Ganløse. Det var superfedt stævne sidste år, ikke mindst fordi alle var der. Og som en kuriositet så har jeg også lagt den omvendte tri i Roskilde d. 29/4 ind. Mest for nostalgiens skyld - det var jo trods alt her KCO måtte sætte flere minutter til på cykeldelen sidste gang (man må jo nyde de få delsejre livet byder en... ;-)

Hans Henrik Knudsen sagde ...

Til Kasper: Jeg løber og svømmer kort og langsomt, så er det sagt! Det skal nok blive bedre inden La Santa og meget bedre bagefter, men jeg er specielt forsigtig med mit løb i håb om at undgå de overbelastningsproblemer jeg havde sidste forår.

Desværre tillader tid og penge ikke at jeg kører alt for mange stævner på Sjælland, vi må lige koordinere, men hvis nogen stillede til start i Aabenraa (12/8) kunne det være vi rendte ind i hinanden, det ligger rigtigt godt som sidste afpudsning af formen inden Silkeborg, og da Jesper ikke skal køre IM kunne han jo fint stille til start i begge :-)

Hvad angår en evt. Triple tror jeg bare jeg holder mig langt væk (i år!).

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Kære Søren,

Det er tankevækkende hvordan den menneskelige hjerne (eller i hvert fald din) kan konvertere oplevelsen af et regulært nederlag til en "delsejr".

/kco

Søren Friis Larsen sagde ...

Mon vi taler om det samme?

http://www.vivamus.dk/2006/05/nr-alle-holdepunkter-forsvinder.html