mandag, september 18, 2006

Og de åndede klor

Søndag havde et dedikeret udsnit af Vivamus-folk tilegnet et endurance-svømme-forsøg. Den tidligere rekord på 4 km var jo ved at være lidt ynkelig selvom det den gang var en hård omgang. Min ironman-svømmetur i England på 1.05 havde dog overbevist mig om at det måtte kunne lade sig gøre at svømme væsentligt længere end fire kilometer.

En frisk Anders Kaasgaard slog følge sammen med Jesper og vi gik fra morgenstunden stødt og roligt i gang med at høvle kilometer af. Jesper havde andre forpligtigelser så han tog en badetur på 2 kilometer inden han ønskede os held og lykke med det egentlige rekord-forsøg. På forhånd havde jeg opstillet et mål om at tage 10 kilometer - det er jo sådan et dejligt rundt tal og Anders sigtede efter en PR på 5 kilometer.

Alt forløb godt frem til 7 km hvor jeg måtte op af vandet til en hurtig tissepause. Efter yderligere 1500m begyndte en ubehagelig kvalme at nærme sig og det var sådan set det største problem sammen med en begyndende ømhed i venstre skulder. Kvalmen, der sikkert skyldes de mange klor-indåndinger, blev dog holdt i ave og efter ca. 3½ times svømning nåede jeg de 10 km. Anders havde på det tidspunkt været færdig et stykke tid med sine 5 og føjet en ekstra til så han nåede op på 6 km.

Alt i alt et spændende forsøg der blot viser, at svømmeformen er i skabet. Der er stadig plads til hastighedsmæssige forbedringer og teknikken skal holdes vedlige hen over vinteren - men ellers er 10 km ingen problemer. Hvad siger du Kasper, betyder det så, at vi bliver nødt til at sige 15km som første etape på The Triple 2007?

Ingen kommentarer: