onsdag, august 10, 2005

Så mangler vi bare hvilen

Her til aften har Jesper og jeg overstået det sidste træningspas inden søndagens tri-konkurrence. Det blev til en kort cykeltur med et par hurtige spurter for at få lidt hastighed i benene og mærke vejrtrækningen blive hård. Nu mangler kun restitution, hvile og fornuftig ernæring frem til søndag.

Jeg forventer en hård men positiv oplevelse søndag. Træningen har også været en positiv oplevelse selvom vi ikke nåede de træningsmængder vi havde sat os for i det ambitiøse træningsprogram. Længst var vi fra de 300 km løb mens vi var betydeligere tættere på de 800 km cykling. De manglende kilometer skyldes primært at det simpelthen var svært at få afholdt alle de træningspas, der var planer om og så gjorde min korte træningspause under influenzaen også, at der måtte vinkes farvel til nogle træningskilometer.

Vi har dog gjort betydelige erfaringer - både i forhold til konkurrencen, men især også omkring træningen. Jeg forestiller mig bl.a., at vi fremover skal koncentrere træningen i færre, men mere fokuserede træningspas.

Nu skal konkurrencen dog først overstås og målene er de samme: 1) gennemførsel, 2) under tre timer og 3) hurtigere end Jesper. Jeg er efterhånden sikker på de to første, mens den tredje er åben - meget afhænger af dagsformen og af vejrforholdene. Jesper er stadig stærkere i svømningen og trækker et godt langt, sejt træk.

Hvis mål nummer tre skal nås må jeg derfor fokusere på tre ting:
  1. Tidstabet under svømningen skal minimeres
  2. Presset og fighterviljen skal fastholdes hele vejen, ikke mindst mens jeg på cyklen kæmper for at indhente Jespers forspring
  3. Jeg skal nå at overhale Jesper på cykeletapen uden at give så meget lods at jeg ikke har noget tilbage til løbeturen.

Ingen kommentarer: