mandag, september 24, 2007

Duathlon Sorø

Årets formodentlig sidste konkurrence på den smalsporede var Sorø Triathlon Klubs traditionsrige duathlon. En fremragende måde at tilbringe en lørdag eftermiddag på - høj sol, smukke omgivelser med skiftezone og løberute ved Sorø Sø og Sorø Akademi. Også den 30km lange cykelrute var flot og afvekslende omend pænt kuperet. Resultatlisten foreligger endnu ikke, men jeg tror det endte med en 7. plads i tiden 1:37 på de 7,0-30-3,5 km.

Jeg havde et fornuftigt race omend hverden løbet eller cyklingen var specielt hurtig. Jeg løb længe sammen med en anden på første løbedel, men han gav den gas den sidste omgang og fik et hul på en 20-30 sekunder. Dem fik han dog sat til i T1, hvilket fik hans kone til at råbe at nu blev han overhalet! Om det knuste hans selvtillid ved jeg ikke - jeg så i hvert fald ikke mere til ham før mål. Det lykkedes mig at hente to af de hurtige løbere på cyklen, herunder en klubkammerat, men fik desværre så lille et hul til sidstnævnte, at jeg ikke kunne modstå hans solide afsluttende løb, men måtte lade ham løbe.

Alt i alt en udmærket dag - en weekend uden konkurrence er jo en weekend uden mening. Endelig kan jeg jo også glæde mig til den nu fastlagte træningstur næste år til La Santa - uhhh, det bliver stort!

Ingen kommentarer: