onsdag, november 22, 2006

Det står sløjt til med volumen

Dårlige undskyldninger er der rigeligt af. Men nu går den ikke længere. Hvis mine optimistiske forhåbninger til 2007 ikke skal være urealistiske allerede inden året starter, så skal der til at puttes noget volumen på løbetræningen.

Jeg regner ikke med at racercyklen skal luftes mere i år. Og jeg må desværre nok også forvente at komme noget mindre ud på MTB i forhold til sidste vinter. Efter alt at dømme får Søren Friis dermed frit spil til diverse Slush- og Craft-cup afdelinger. Jeg ved det vil ærgre Søren gul og grøn at der således ikke vil være lejlighed til at tage revanche for sidste års mange nederlag, som f.eks. her, her eller her. Men for nu ikke at sulte Søren for sejre endnu en hel vintersæson stiller jeg selvfølgelig op en enkelt gang for at få en omgang klø :-)

Men af hensyn til de langsigtede mål så må jeg få volumen op. Så planen må være at øge den ugentlige volumen med en 5-10 % nogenlunde konsekvent frem imod La Santa i uge 10.

Mvh,
/Kasper

2 kommentarer:

Søren Friis Larsen sagde ...

Lad os få datoen på bordet så vi kan sikre os fælles deltagelse - ellers må jeg jo bare konstatere sejren på udeblivelse :-)

Mht. træningsvolume så er jeg helt enig - vi skal bygge stille og fornuftigt op frem til La Santa. Måske vi burde lægge en fælles træningsplan?

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Jeg har ikke lige overblik over hvornår det skal være. Men jeg skal i hvert fald lige være lidt skarpere så det ikke bliver en alt for pinlig afklapsning :-)

Men i mellemtiden skal du være velkommen til at erklære sejre alene på udeblivelse. Så kan jeg måske lære det :-)

I praksis er vores træning jo i høj grad styret af diverse gøremål og forpligtigelser. Men vi kunne jo nok med fordel prøve at sætte nogle fælles rammemål for kvalitet og kvantitet på ugebasis. Men der er vist behov for individuelle justeringer. Selvom det burde være omvendt kommer jeg nok til at svømme mindre end dig - og du vil måske løbe mindre end mig :-)

/Kasper