mandag, juli 18, 2005

Udstyret opgraderet


Hvad ville triathlon være, hvis det ikke var for al det herlige udstyr man kan interessere sig for...? Udfra devicen: "den der har mest legetøj når han dør vinder" tog jeg idag et skridt nærmere himlen (og forhåbentlig opfyldelsen af især tredje målsætning for den forestående konkurrence i Aabenraa) ved en lille opgradering af udstyret.

Udover en Ironman Stealth våddragt der sidder som formstøbt og tager 15 min at iføre sig, så drejer det sig om en Carbon Stryke enkeltstartsbøjle fra Profile Design.

Den første korte prøvetur på 20 km (med tunge ben fra gårsdagens 90 km) gav et godt indtryk - den lavere vindmodstand mærkes tydeligt på farten og den foroverbøjne stilling er mindre ubekvem end forventet. Faktisk mærkes stød og bump i vejen mindre i denne stilling.

Tilgengæld skal man ikke forvente at kunne foretage hurtige udvigemanøvre og pulsen tog da også lige et hop da en bil pludselig svingede til højre og ind foran mig - der var ikke mange centimeter før jeg havde haft mere brug for cyklehjelmen end for enkeltstartsstyret. Så det er nok en fornuftigt ide at holde sig til racerstyret når det gælder bykørsel og så lukke op for enkeltstarten, når omgivelserne bliver mere landlige.

Nå, men nu glæder jeg mig bare til at høre Jespers udfald om uretfærdig konkurrencevilkår, når han ser vidunderet...

1 kommentar:

Kasper Carøe Olsen sagde ...

Dæleme noget lækkert grej du der har fået anskaffet!

Det er godt at høre, at du kan mærke forskellen i vindmodstandeen når du går nd i bøjlen. Og hvis lænden bliver lidt sore, er det jo også godt at kunne afveksle kørestilling...når man altså ikke risikerer svingende biler m.v. :)

Du skal dog nok være klar over, at Jesper nu vil træne dag og nat for at slå dig i konkurrencen. Men det ville han jo selvfølgelig nok have gjort i forvejen :)

/Kasper