torsdag, juli 28, 2005

Stand in træning

Som bekendt har alle de store AR-hold altid substitutter stående klar, hvis holdmedlemmer pga. sygdom eller skader må melde fra op til konkurrencer.

Det vil vi naturligvis ikke stå tilbage for, så da Søren i disse dage døjer med en influenza der holder ham væk fra træningen med Jesper, måtte jeg idag træde ind.

Det var første gang jeg prøvede at løbe i umiddelbar forlængelse af et cykelpas. Det er nok lige noget man skal vænne sig til:) De første kilometre var knæene ikke glad for. I det hele taget var det dårligt timet, at jeg aftenen forinden havde været ude i noget hård intervaltræning.

Men vi fik tilbagelagt 35 km cykling og 8 km løb. Ikke i nærheden af distancer på tidligere ture for Jesper - men meget passende for mig idag.
Spændende træning - jeg ser frem til næste gang lejligheden byder sig!

1 kommentar:

Søren Friis Larsen sagde ...

Det er godt at høre drenge, at I holder gryden i kog i mit midlertidige fravær - nu er jeg snart ved at være influenzaen kvit og rastløsheden har også hærget de sidste dage.

Jeg har dog brugt træningspausen til at blive lidt klogere på sportens krav og kan anbefale "Going Long - Training for Ironman-distance Triathlons" af Joe Friel og Gordon Byrn, der er meget omfattende og rummer en række indsigter om alt fra træning, teknik. udstyr, ernæring og psykologi.

Jeg er ikke nået hele vejen igennem, men kan allerede se en række vigtige ting, der kan forbedre og rette vores træningsprogram til, så det bliver mere fokuseret, så kvaliteten af træningen bliver højere og så der bliver bedre plads til restitution.

Så det, sammen med forhåbentlig gode erfaringer i august skulle gerne gøre os i stand til at lægge et solidt og effektivt program der skal bære os frem til en succesfuld gennemførsel af en ½ ironman som næste store triatlon-udfordring.