lørdag, juli 28, 2007

Hvor er min cykel?!


Mit træningsfokus i øjeblikket er primært målrettet årets sidste IM forsøg i Fredericia 4. august, men jeg overtalte alligevel mig selv til at deltage i TRI4's Aquathlon i formiddags. En overskuelig opgave: 400m svømning, 2km løb, 400m svømning, 2km løb.

Det var uden våddragt, men det betød ikke det store - bortset fra hastigheden naturligvis. Den slags var der naturligvis ikke tid til - transitionerne skulle være meget hurtige så "the keep it simple-rule" applied.

Jeg havde taget en amerikansk ven med som har en stærk svømmebaggrund og selvom han ikke har gjort sig i åbent vand fornægtede teknikken sig ikke - han tog et forspring på ca. 20 sekunder ud af T1. Jeg var dog ok løbende uden at være prangende, men jeg hentede ham og tog lidt forspring til anden svømmetur. At svømme efter første løb er det mest udfordrende ved en aquathlon - pulsen er høj, vejrtrækningen hurtigere, af en eller anden grund er armene også mere spaghetti-agtige og det hele kører jævnt dårligt. Der var en del vind og bølger, men den trekantede bane var så kort, at det ikke var vanskeligt at navigere selvom bøjerne var små.

Jeg måtte slippe et par stærke svømmere forbi på anden svømmetur, men havde en effektiv T2 og havde disponeret rigtigt, så jeg endda kunne øge farten en lille smule på sidste løbestræk.

Jeg er imidlertid alt for langsom en svømmer til at gøre mig gældende i denne disciplin, når distancerne er så korte. Og da jeg, hvis formen ellers er rigtig, normalt kan køre en rimelig hurtig enkeltstart over korte distancer savnede jeg i den grad en tur omkring cyklen :-)

Ingen kommentarer: