tirsdag, juni 21, 2005

Sig nærmer tiden

Så er der kun få dage til den næste store kraftudfoldelse: North Sea Beach Marathon. Den klassiske distance på 42,195 km, her skal den dog blot tilbagelægges i sand!
I forbindelse med o-løb omkring Tisvilde Hegn her i foråret løb vi blandt andet langs Kattegat - og sandløb er altså noget man hurtigt får respekt for....det er pænt hårdt.
Pga. travlhed og influenza har jeg ikke fået løbet så meget som planlagt de sidste par uger. Men noget er det da blevet til, og benene er umiddelbart gode.
Min eneste bekymring er knæene. De 42 km løbes i ét stræk fra Hvide Sande til Vejers - dvs. sydover med stranden hældende ned til højre i løberetningen. Det betyder, at belastningen og slid på især knæet bliver meget ulige fordelt ift. traditionelle løb. Det bliver lidt spændende, om jeg skal løbe de sidste 15 km baglæns for at gennemføre :)
For gennemføres skal den. Jesper har tidligere argumenteret for et smertebegreb der kan inddeles i forskellige kategorier. Det er noget sissy-snak. Der findes kun én slags smerte - og det er følelsen af svaghed der forlader kroppen. Pjat - målet er gennemførsel og gennemførsel alene. Hvis det kan lade sig gøre at komme under 5 timer så er jeg ovenud tilfreds, men det er helt sekundært. Umiddelbart vil jeg anslå, at sand-elementet kommer til at koste en times tid ift. asfalt.

Ingen kommentarer: